Ana Sayfa
Ziyaretci Defteri
Kur'an-ı Kerim'im önemi
Besmelenin Fazileti
Hurafeler
İman nedir?
Maddeli hadis-i şerifler
Abdest Nasıl Alınır
Şeytan
melekler
cennet
Cehennem
32 ve 54 farz
40 Hadis
Sureler
Menkıbeler
Dini Hikayeler
Cinler
Hac
Tecvid
Sesli Tecvid
ALLAH (cc)
Peygamberimiz
naatlar
naat
Adab-ı Muaşeret
başarı allah'tandır
çanakkale
video naat
10 sey vardır ki ruha eziyet verir!!
şeytanın en tatlı 12 sözü
İslam tarihi
Risale-i nur
Kıyamet alametleri
beklenen mehdi ve risale-i nur
hz. mehdi
hz.mevlana
sözler ve hadisler
Reenkamasyon yoktur
Ebu talib'in diriltilmesi
deprem ve günah ilişkisi
Nazar haktır
intihar etmek
Sigara içmek haram mı?
şeytanla bir alimin münazarası
iblisin meleklere sorduğu sualler
kalbe gelen düşünceler
namazdan sonraki vesvese
iman ve vesvese
ibni sina
idarecilik
Dualar
oruç ve zekat
Osmanlı Sultanlarının Ehl-i Beyt sevgisi
İkinci Abdülhamid Han
Fatih Sultan Mehmed Han
Osman Gazi
Şehitler
Kütüphanem
namaz
mübarek gün ve geceler
kıssadan hisse
ŞEYTANIN HİLELERİ
tartışmalı kitap
evlilik kadermi
ESHÂB-I KİRÂM KİMDİR?
ŞEYTANIN KALBE GİRİŞ YOLLARI
GÖKLERLE YERİN BİRBİRİNDEN AYRILMASI
Müslüman Nedir?
Tevhid
küfür
Ramazan Bayramı
Mezhebler
Anne-Babaya Saygı
Fravunun 3000 yıllık ceseti
Abdest Duaları
ilahi dinle
Sual: Kalbe gelen kötü düşüncelerden sorumlu muyuz?
CEVAP
Düşünce kalbe beş şekilde gelir:
1- Kalbe gelip gider.
2- Kalbe gelip kalır. Ama insan o işi yapmak istemez.
3- Kalbe geleni yapıp yapmamakta tereddüt eder.
4- Kalbe geleni yapmayı tercih eder.
5- Kalbe geleni yapmaya kendini zorlar. (Hadika)

Kalbe gelen, ilk üç düşünce, elde olmadığı için günah olmaz. Diğer ikisine ise sual ve azap ihtimali çoktur. İki hadis-i şerif meali:
(Allahü teâlâ, kalbe gelip de, söylenmeyen ve yapılmayan kötü şeyleri affeder.) [Buhari]
(Haram işlemeyi düşünüp, Allah’tan korkarak yapmayana günah yazılmaz.) [Berika]

Biri, haram işlemeye niyet edip, Allah’tan korktuğu için vazgeçerse, niyetinden dolayı günaha girmez. Nefse ve şeytana uymadığı, Allahü teâlâya itaat ettiği için büyük sevaba da kavuşur. Eğer o haramı işlemeyişi Allah korkusundan değil de, insanlardan utandığı için ise, sevaba kavuşamaz. Hatta böyle düşüncenin de günah olduğunu söyleyen âlimler vardır. Mesela İmam-ı Gazali ve İmam-ı Fahreddin Razi, (Harama kastedip de insanlardan utandığı için işlemeyen kimse günaha girer) buyurdu. Bazı âlimler de, (Haram işlemeyi hatırından geçirse, fakat azmetmese günahkâr olmaz) buyurdu. Azmederse günahkâr olur, ama o işi yapma günahı kadar değildir. (Bezzaziye)

Bazı âlimler de, (Yalnız kalbe gelen şeyler günah olmaz) buyurdu. Bir hadis-i şerif meali:
(Kötü düşünce, söylenmedikçe ve buna uygun hareket edilmedikçe affolur.) [Beyheki]
Kibir, ucub, suizan gibi hususlar bunun dışındadır. Çünkü bunlar zaten kalb ile olur.

Netice olarak kalbe gelen kötü şeyleri defetmeye çalışmalı, kalbi çirkin şeylerden, bozuk düşüncelerden temizlemeli ve güzel ahlakla süslemelidir! Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kıyamette fasık-salih herkes pişman olur. Fasık, fıskı bırakıp doğruluk ve takva üzere bulunmadığına, salih ise daha çok ibadet etmediğine pişman olur.) [Feraid-ül fevaid]
O halde vaktin kıymetini bilip Allahü teâlânın rızasına uygun işler yapmaya çalışmalı!

Günah işlemeye karar
Sual:
Bir günahı işlemek için karar verilse, ama yapılmasa yine günah olur mu?
CEVAP
Günah işlemeyi düşünmek, işlemeye niyet etmek, karar vermek günah olmaz, yapmak günah olur. Diğer ümmetlerde karar vermek de günah idi. Bu ümmete günah olmadı. Bu da, ümmet-i Muhammed’e Allahü teâlânın bir ihsanıdır.

İlham ve vesvese
Sual:
Kalbimize gelen düşüncelerin, melekten mi, yoksa, şeytandan mı olduğu, nasıl anlaşılır?
CEVAP
Muhammed Hadimi hazretleri buyuruyor ki:
Kalbe gelen düşüncenin kimden geldiğini anlamak için, İslamiyet’e uygun olup olmadığına bakılır. Kalbe gelen düşünce, nefse acı gelirse, hayır olduğu; tatlı gelir, hemen yapmak isterse, şer olduğu anlaşılır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Melekten gelen ilham, İslamiyet’e uygun olur. Şeytandan gelen vesvese, İslamiyet’ten ayrılmaya sebep olur.) [Tirmizi]

Allahü teâlâ, herkesin kalbine bir melek vazifelendirmiştir. İnsanın kalbine bu melekten gelen iyi düşüncelere ilham; şeytandan gelen kötü düşüncelere, vesvese; nefsten gelen kötü düşüncelere ise, heva denir. İlham ve vesvese devamlı olmaz. Nefsin hevası ise, devamlıdır ve gittikçe artar. Vesvese, dua ederek, zikrederek azalır ve yok olur. Bir hadis-i şerif meali:
(Şeytan, kalbe vesvese verir. Allah’ın ismi zikredilince, söylenince kaçar. Söylenmezse vesveselerine devam eder.) [Ebu Ya’la]

Vesveseden kurtulmak için çalışmalıdır. Nefse uyan kimse, vesveselere esir olur. Nefsine uymayanın ise, ilhama uyması kolay olur. (Berika)



AYASOFYA CAMİİ
Eyup Camii, Tan Vakti
EYÜP SULTAN CAMİİ
Caminin içerisinden bir kesit
BEYAZID CAMİİ
Fatih Camii
İstanbul Fatih Camii
Dolmabahçe Camii
DOLMABAHÇE CAMİİ
Haliç'in Karaköy yakasından Süleymaniye Camii'nin görünüşü
SÜLEYMANİYE CAMİİ
Süleymaniye Camii'nin içi
YAVUZ SELİM CAMİİ

MİMAR SİNAN ŞEHZADEBAŞI CAMİ
Selimiye Camii
SELİMİYE CAMİİ


ÇEŞİTLİ CAMİİLER



Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol